Monday, December 12, 2016

Συνεργασία με τους Γονείς / Κηδεμόνες- Διαχείριση ομάδας μαθητών υψηλού κινδύνου-Εκπαιδεύσεις και Προγράμματα-Δράσεις που αναπτύσσονται στο σχολείο-Δράσεις που μπορεί να αναπτύξει το σχολείο

Συνεργασία με τους Γονείς / Κηδεμόνες

Είναι ιδιαίτερα σημαντική η συνεργασία του σχολείου με τους γονείς / κηδεμόνες όσον αφορά στην αποτελεσματικότητα των δράσεων. Οι γονείς ενημερώνονται για τη διαδικασία επικοινωνίας με το σχολείο:
- Οι γονείς ενημερώνονται για την ημέρα και ώρα που μπορεί να συναντηθούν με τους διδάσκοντες.
- Σε περίπτωση που χρειαστεί να διερευνηθεί ένα θέμα ή να αναπτυχθούν δράσεις παρέμβασης ο γονιός/κηδεμόνας είναι σημαντικό να επικοινωνήσει αρχικά με την/τον Υπεύθυνη/ο Τμήματος. Σε περίπτωση που δεν είναι ικανοποιημένη/ος, τότε μπορεί να επικοινωνήσει με την/τον Υπεύθυνη/ο Βοηθό Διευθύντρια/ή. Αν και πάλι δεν ικανοποιηθεί το αίτημα του μπορεί να επικοινωνήσει με  το Διευθυντή του Σχολείου.
- Κάθε γονιός έχει το δικαίωμα να επικοινωνήσει με το Σύνδεσμο Γονέων.
-Οι γονείς συνεργάζονται με το σχολείο για ό,τι τους ζητηθεί και ενημερώνουν τους καθηγητές και τη Διεύθυνση για ό,τι θεωρούν σκόπιμο και σημαντικό.
-  Οι γονείς συναντούν κατά διαστήματα τους διδάσκοντες καθηγητές του παιδιού τους και ενημερώνονται για την επίδοση και συμπεριφορά του. Ενημερώνονται για τα διαγωνίσματα που αποστέλλονται στο σπίτι και φροντίζουν να επιστραφούν στο σχολείο από το παιδί τους, αφού πρώτα τα μελετήσουν και τα υπογράψουν.
-Οι γονείς, κάθε πρωί, αφήνουν τα παιδιά τους έξω από το σχολείο από εκεί τα παραλαμβάνουν. Για λόγους ασφαλείας δεν εισέρχονται στο χώρο του σχολείου ούτε για να φέρουν, ούτε για να παραλάβουν το παιδί τους.
- Το σχολείο δε φέρει ευθύνη σε περίπτωση απώλειας κινητού τηλεφώνου ή άλλων προσωπικών ειδών του μαθητή.

Η συμμετοχή των γονιών στις δράσεις και τα προγράμματα του σχολείου είναι απαραίτητη.

Διαχείριση ομάδας μαθητών υψηλού κινδύνου

Στήριξη σε ατομικό και ομαδικό επίπεδο από ΣΕΑ, ΥΕΨ, ΥΨΥΠΕ και άλλους ειδικούς. Σχεδιασμός παρεμβάσεων από τη Σύμβουλο, την Οικεία Εκπαιδευτική Ψυχολόγο και την Επιτροπή Αγωγής Υγείας και Πρόληψης της Παραβατικότητας. Συμμετοχή των μαθητών αυτών σε προγράμματα Επίλυσης και Διαχείρισης των Συγκρούσεων και Ανάπτυξης Κοινωνικών Δεξιοτήτων και Διαχείρισης των Συναισθημάτων.


Εκπαιδεύσεις και Προγράμματα

Συμμετοχή μαθητών, εκπαιδευτικών και γονιών σε προγράμματα που επιλέγει το σχολείο τα οποία ανταποκρίνονται στις συγκεκριμένες ανάγκες του σχολείου. Τα προγράμματα μπορεί να αναπτυχθούν από την Καθηγήτρια Σ.Ε.Α., άλλους εκπαιδευτικούς, την οικεία ΕΨ, την ΟΑΠ ή από άλλους εξειδικευμένους φορείς.
Θα γίνει προσπάθεια να διεξαχθούν τα πιο κάτω προγράμματα
-  Εκπαίδευση στη Διαχείριση Κρίσεων
-  Εκπαίδευση και Πρόγραμμα Σχολικής Διαμεσολάβησης
-  Εκπαίδευση και Πρόγραμμα κατά της εκφοβιστικής συμπεριφοράς
- Πρόγραμμα συνεργασίας με τις κοινότητες που τροφοδοτούν το σχολείο
-Πρόγραμμα συνεργασίας με το Σύνδεσμο Γονέων για την ανάπτυξη στοχευμένου κύκλου διαλέξεων
- Πρόγραμμα Ομαλής Μετάβασης από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο
-  Πρόγραμμα Ενδυνάμωσης Εκπαιδευτικών και Μαθητών


Δράσεις που αναπτύσσονται στο σχολείο

1. Έγκαιρος εντοπισμός επικίνδυνων συμπεριφορών και άμεση αντιμετώπισή τους, έτσι που να αποφευχθεί η διόγκωση του προβλήματος και η εξέλιξη σε σύγκρουση.
2. Καθορισμός Μεντόρων Καθηγητών και Μεντόρων Μαθητών με στόχο την καλλιέργεια υγιών δεξιοτήτων διαχείρισης των συγκρούσεων μέσω θετικών προτύπων συμπεριφοράς.
3.  Εντοπισμός των ευάλωτων περιοχών στο χώρο του σχολείου και δημιουργία σχεδίου αυξημένης και στοχευμένης επόπτευσης. Μπορεί να αξιοποιηθεί συμμετοχή και μαθητών. Αποτελεσματική μπορεί να είναι και η συμμετοχή μαθητών που εκδηλώνουν παραβατική συμπεριφορά.
4.Εντοπισμός των ωρών και των ημερών που είναι πιθανότερο να εντοπιστούν παραβατικές συμπεριφορές. Δημιουργία σχεδίου αντιμετώπισης με προληπτικό συντονισμό με τοπική αστυνομία ,Σ.Γ., Μ.Σ., Κοινοτικές Αρχές.
5.Ενθάρρυνση των μαθητών στην έγκαιρη αναφορά πιθανών συγκρούσεων. Καθορισμός εκπαιδευτικού στον οποίο να κάνουν αυτή την αναφορά. Το σχολείο να ενισχύσει τη σημασία της μη συμμετοχής και απομάκρυνσης των απλών θεατών-μαθητών σε πράξεις βίας.
6.Εκπαίδευση των Υ.Τ. για πρόληψη και αντιμετώπιση της παραβατικότητας.


Δράσεις που μπορεί να αναπτύξει το σχολείο

1.Δημιουργία βίντεο και αφισών από το κάθε τμήμα ή ομάδα μαθητών ως μέρος της εκστρατείας ενάντια στη βία, τον εκφοβισμό και την παραβατικότητα. Τα καλύτερα πρότζεκτ μπορούν να βραβευθούν. Τα φιλμάκια να προβληθούν κατά τη διάρκεια ‘εβδομάδας ενημέρωσης’  γι’ αυτά τα θέματα.
2.Ανάπτυξη και εφαρμογή Σχεδίου Δράσης ενάντια στη βία από το κάθε τμήμα του σχολείου σε συνεργασία με τον ΥΤ. Οι καλύτερες δράσεις να βραβευτούν.
3. Δημιουργία κινήτρων θετικής συμπεριφοράς, π.χ. να αποφασιστεί με τη βοήθεια του ΥΤ η επιδιωκόμενη μείωση της παραβατικής συμπεριφοράς που είχε μέχρι στιγμής το τμήμα και να καθορίσουν μαζί το είδος και τη μορφή της επιβράβευσης.
4.Πρόσκληση σημαντικών ομιλητών που μπορούν να αναπτύξουν αποτελεσματικά ρητορική ενάντια στη βία και την παραβατικότητα. Ιδανικό είναι οι παρουσιάσεις να γίνονται σε μικρά ακροατήρια. Τέτοιοι ομιλητές μπορεί να είναι Βουλευτές της Επιτροπής Παιδείας της Βουλής, ένας Δήμαρχος, ένας Υπουργός, ένας καθηγητής Πανεπιστημίου, ένας εμπνευσμένος Πνευματικός, ένας γονιός, ένας γνωστός ηθοποιός, ένας δημοσιογράφος, μέλη ποδοσφαιρικών ομάδων κ.ο.κ.

No comments:

Post a Comment