Monday, December 12, 2016

(2) ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΟ ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ ΤΗΣ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΑΡΑΒΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΛΙΒΑΔΙΩΝ, ΛΑΡΝΑΚΑ
Σχολική Χρονιά 2016-2017


ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΟ ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ ΤΗΣ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΑΡΑΒΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ


Εισαγωγή

Το Σχέδιο Δράσης έχει στόχο τη μείωση του κινδύνου εκδήλωσης βίαιων και παραβατικών συμπεριφορών στο σχολείο. Παράλληλα, αντανακλά την πολιτική και τη φιλοσοφία του σχολείου όσον αφορά στην πρόληψη και αντιμετώπιση επικίνδυνων συμπεριφορών που μπορεί να εκδηλωθούν στο σχολείο. 

Για την αποτελεσματική εφαρμογή του Σχεδίου Δράσης χρειάζεται να συνεργαστούν όλοι οι εκπαιδευτικοί του σχολείου, οι μαθητές, οι γονείς, καθώς και οι συνεργάτες του σχολείου (ΥΕΨ, ΥΨΥΠΕ, ΥΚΕ, ΥΣΕΑ, ΟΑΠ), όπου χρειάζεται. 

Διαμόρφωση και Υιοθέτηση Πολιτικής Μηδενικής Ανοχής στη Βία και την Παραβατικότητα.

Είναι ιδιαίτερα σημαντική η ψήφιση, η υιοθέτηση και η διακήρυξη της πολιτικής αυτής και η ενημέρωση όλων των εκπαιδευτικών, των μαθητών, των γονέων, της κοινότητας και άλλων φορέων. 

Οι πιο σημαντικοί κανονισμοί που γνωρίζουν και οφείλουν να ακολουθούν οι μαθητές είναι αναρτημένοι στο κάθε τμήμα. 

Πρώιμα Προειδοποιητικά Σημάδια Ενδεχόμενης Βίας

Αρχικά, είναι βασικό, να γίνει προσπάθεια για αναγνώριση οποιωνδήποτε προειδοποιητικών σημείων είτε στην τάξη, είτε σε άλλο χώρο του σχολείου. Το άτομο που θα αναγνωρίσει τέτοια σημάδια, ή θα έχει στην κατοχή του οποιεσδήποτε πληροφορίες, θα πρέπει να το αναφέρει στις υπεύθυνες Βοηθούς Διευθύντριες της Επιτροπής Πρόληψης της Παραβατικότητας, Κατερίνα Γεωργίου, Παντελίτσα Κελίρη και Μαρία Τσιάκκιρου, ούτως ώστε να προχωρήσουν σε ενέργειες για πρόληψη οποιουδήποτε περιστατικού.
Προειδοποιητικά σημάδια μπορεί να είναι:
·Σωματικές εκδηλώσεις επιθετικότητας (π.χ. παρορμητικά χτυπήματα, ξεσπάσματα οργής, κλπ.)
· Απόρριψη (π.χ. έντονα αισθήματα απόρριψης ή στοχοποίησης)
· Άλλη αντικοινωνική συμπεριφορά (π.χ. δραστηριοποίηση σε «κλίκες»/παραβατικές ομάδες,  κατάχρηση ουσιών, περιθωριοποίηση)
·Απόσυρση/Κατάθλιψη (π.χ. κοινωνική απόσυρση, μεταπτώσεις της διάθεσηςέντονα συναισθήματα απομόνωσης και μοναξιάς)
· Ενασχόληση με τη Βία (π.χ. ανάγνωση σχετικού υλικού, ζωγραφιές κ.ά.)
· Μάρτυρας ή θύμα βίας ή κακομεταχείρισης και/ή παραμέλησης.
·Ενδιαφέρον/πρόσβαση σε επικίνδυνα αντικείμενα που μπορεί να χρησιμοποιηθούν για επίθεση και εκφοβισμό (π.χ. έχει φέρει στο σχολείο ένα τέτοιο αντικείμενο).
·Σχολική αποτυχία (π.χ. προβλήματα πειθαρχίας, έλλειψη ενδιαφέροντος, χαμηλή επίδοση, σκασιαρχείο, αυστηρές τιμωρίες)
·Λεκτικές εκφράσεις θυμού/επιθετικότητας (π.χ. απειλές για βία, λεκτική κακοποίηση, ύβρεις, κοροϊδία, κοροϊδευτικά παρατσούκλια)
· Έλλειψη ανεκτικότητας (π.χ. προκατειλημμένες στάσεις, αδυναμία να αναγνωρίσει τα συναισθήματα ή τα δικαιώματα των άλλων).
· Μικρή ή καμία επίβλεψη από γονείς ή κηδεμόνα.

No comments:

Post a Comment